KL

KUALA LUMPUR
Di Kuala Lumpur semua nya bergerak laju..bas, kereta, motor, tren, pejalan kaki..sape lambat ketinggalan, duk tepi jalan menghadap lumpur..

Kuala Lumpur, ramai yg mencari peluang, peluang untk hidup, peluang untuk teruskan hidup
dosa noda amal pahala seiring di kotaraya ni..

Yg buta terus buta, yg tuli terus tuli..yg berlari, ttp berlari..Manusia silih berganti, tak ada siapa yg ambil peduli...kesah kau bkn kesah aku..

Aku lihat dgn mata hati, si pengemis mencari simpati..ada yg simpati cuba bg rezeki..
tp ini Kuala Lumpur, tiada siapa yg akan mati kebuluran kalau rajin mencari sesuap nasi dgn kudrat dan keringat..jgn la terlalu mengharap simpati..

Puduraya, penuh dgn warna warni..warga asing yg dtg ke Kuala Lumpur untk cari rezeki bawak pulang..betapa beruntung nya mereka hidup di negara asing..yang Melayu, masih mengeluh mencari-cari pekerjaan..bukan x ada, tp memilih..cukup lah aku menjadi contoh,

"aku Melayu ape barang kerja dgn PATI aku ada SPM lah"

Bukit Bintang, anak muda berhimpun, berlari, berjalan, bernyanyi..mungkin mencari pengalaman mengisi masa kosong, mungkin juga mencari sebuah cerita untuk diceritakan pada anak cucu..


Masing2 dgn agenda sendiri, ade yg nk membangun negara, membangun kan bangsa, membangunkn ummah, mengeratkan ukhwah..hakikat nya A atau B jawapan nya sama..mgkn gak tiada beza memilih A atau B jadi pemimpin negara.





No comments:

Post a Comment

nuff2